Tuesday 20 August 2013

Sudah Siapkah Aku?

Assalamu'alaikum.. Hai.. Annaeyong

fuh kanan, fuh kiri.. ehem ehem.. *betulkan sikit anak tekak* kih3 ~

Wow ! macam menarik je entry cik kak ni.. dah ler pepagi lagi dah update belog ye.. rajin gittew.. :D *padahal rumah tak siap kemas lagi* hahahahahahahaha

Setelah ditilik dan diteliti.. rupanye tinggal 3 more weeks untuk masuk final year.. pergghhhh !! cepat pulak masa ni berlalu kan.. macam tak caye je.. pejam celik pejam celik, dah nak abes cuti.. :( Habis cuti, maknenye saya bakal berjauhan dengan my family untuk beberapa bulan lagi.. sobs sobs sobs.. *kesat air mata*



Susahnye nak terima hakikat yang cutiku bakal menamatkan tempohnye.. Malas rasanye nak balik ke Labuan.. sebab ape? sebab kat sana saya takde sape sape.. kalau kat sini, saya ade ummi, abah, adik-adik, nenek, makcik-makcik, pakcik-pakcik, sepupu-sepupu yang baik hati.. kalau kat sana, saya ade sape? takde sape-sape pun.. duk sorang-sorang je.. huhuhu.. tetiba suara hati berkata-kata.. "opssss ! kejap kejap.. sape cakap awak sorang-sorang ni cik az?.. awak kan ade Allah.. :) " *ceyh ! pandai pulak suara hati ni berkata-kata ye.. =.=" *



I have so many reasons kenapa dan kenapa saya tak nak balik Labuan.. but at the same time, ade beberapa sebab jugak kenapa saya kena balik UMS Labuan tu.. *actually, lebih pada tak nak balik sebenarnye.. huk3 ~ *



Saya TAK NAK balik sana sebaaaaabbbbbb...................
  • bila balik sana je, saya kena make sure kan saya dah siap bekalan mental and fizikal untuk berhadapan dengan bermacam-macam kerenah manusia.. 
  • bila balik sana je, saya nak kena settle kan perjalanan kelab yang saya pegang sekarang.. "berat woooo tanggungjawab tu, dah ler penyelarasnye agak tak bape nak kamcing sangat.. hmmmm ~ :( "
  • bila balik sana je, semua benda mahal.. dari barang-barang harian sampailah barang-barang yang tak berapa nak harian sangat.. semuanye mahal kat sana k ! senang citer, kos sara hidup kat sana tinggi lah.. 
  • bila balik sana je, tak dapat nak rasa masakan ummi dah.. tak dapat nak gelak ketawa ngan ummi.. tak dapat nak gossip ngan ummi time memalam.. dan yang paling sedih, tak dapat nak tido bawah ketiak ummi lagi.. *okay, pernyataan ni nampak sangat anak manja* "MEMANG PUN ! hahahahahaha XD "
  • dan lagi.. bila balik sana je, takde dah nak bergurau senda sama my adikssss yang ramai.. takde dah nak tengok muka abah yang konon-konon garang ala-ala singa tu.. hik3 ~ "sori abah, sebab selalu je buat abah marah.. :D "




But, there are still some reasons kenapa saya PERLU dan MESTI balik sana.......................
  • saya KENA dan MESTI tamatkan degree saya ni.. kalau saya tak balik UMS Labuan tu, alamatnye tak abis ler degree saya tu kan? Tak ke sia-sia je 2 tahun masa saya kat sana? kan kan kan? hihihihihi *peace yo!*
  • hurmmmm.. lagi sebab ape ea? *thinking* *thinking* *and thinking* nampaknye, memang takde sebab lain dah.. memang ade SATU sebab je kenapa saya kena go back to Labuan tu haaaa.. 





SEE ! Nampak tak? Lagi banyak sebab kenapa saya TAK NAK balik Labuan tu dari saya NAK balik Labuan kan? Haaaa.. tu pasal la rasa macam berat je hati ni nak fly ke sana.. huk3 ~ Tapi, kerana SATU sebab tu jugak lah saya gagahkan diri ni jugak untuk balik sana.. Sampai tiket flight pun tak beli-beli lagi.. ish3 ~ *geleng-geleng kepala*




Hahahaha.. Pasal kes tak beli tiket flight tu lagi, takde kena mengena pun ngan cerita di atas.. Sebab dah ade pun member tolong belikan sebenarnye.. "Thanks ye cik Wan Zahidah".. but, terpaksa cancel last minute.. opsss ! pembetulan.. bukan cancel, tapi burn.. Sebab ape tu, tak yah la saya citer kat sini ea.. *melayang lagilah duit* =.="




Ehek ! sebenarnya post entry ni sebab nak selidik diri ni either dah siap ke nak hadapi Final Year kat UMS tu.. Dengan Final Year Project nye lagi.. pergh ! dup dap dup dap jantung ni haaaaa ~ huhuhuhu.. tengok dari gaya, macam tak sedia je lagi.. huk3 ~ *tersedak kejap* :p


Anyway, tolong doakan saya dapat hadapi hari-hari mendatang dengan riang ria gembiranye, macam kanak-kanak ribena gittew.. hik3 ~ Itu saje stori mori saya.. Jumpa di lain entry kayh.. Keep in touch everyone !


Daaaaaaa ~ Wassalam.. ^_^

1 comment:

  1. wah, glamernya kite, xpa az.. yg penting bersiap sedia fizikal mental balik sana. FYP lagi, serabut lak kite nak pikir, xprepare apa lagi ni. semoga semua urusan dipermudah.. cant wait to see u girls!

    ReplyDelete

Ace Komen Sikit.. Tak kan baca je kot.. :)