Wednesday 25 July 2012

Puasa Oh Puasa

بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum to All Bloggers and Readers..

Sori ea korang.. Selama ni asik bagi salam kat blogger je.. Lupe pulak ade certain yang bace blog ni bukan lah blogger, but ade jugak yang just a reader kan?.. Sorry again friend.. Senyum selalu.. :)

Sempena bulan Ramadhan ni, kebanyakan entry aku akan berkisar tentang puasa je.. Plan nye macam tu lah setakat ni. Hahahahaha. Before tu, korang layan dulu video ni.. tengok sampai habis tau. Baru boleh feeling-meeling.. Hik3~



Ni lah video nye. Dalam banyak-banyak iklan, iklan ni lah yang terbaeeekkk ! Hehehehe

Korang mesti pernah tengok iklan ni kan? Tipu lah kalau korang kata tak. :)  FYI, kalau aku tengok iklan ni je, confirm hati rase sebak. Sebab ape? Sebab iklan terlalu touching la. Iklan ni buat aku rase lebih menghargai umi (nama panggilan untuk my mom). Umi, anakmu akan selalu menyayangimu selagi hayat dikandung badan. Insya Allah. ^_^

Opsss.. Banyak pulak yang aku bebelkan pasal video ni kan. Macam nak wat presentation dalam kelas pun ade jugak. Hehehehehehe. Actually, aku nak bebel pasal benda lain. Ala-ala macam kasi insaf gitu kat korang sempena bulan barakah ni. hahahahahahaha. Nak kasi korang tangkap leleh sikit. ;)

Korang rase tak ape yang aku rase puase tahun ni? Aku tak tahu kenapa, tapi aku rase macam sebak sangat sambut puase tahun ni. Dah lah sebelum masuk puase tu, tak de ape-ape sambutan pun. Terasa macam hari biase je, macam dalam lagu Najwa Latif tu, "Kosong.... Kosong~" hehehehehehe. Dan bile dah masuk puase pulak, bertambah-tambah aku rase macam kosong.. K.O.S.O.N.G kosong.. nape mesti rase macam tu ea? Adakah itu petanda akhir zaman? Ya Allah, takutnye aku bila pikir pasal kiamat. :(

Korang pernah terfikir tak, andai satu mase, korang sedar-sedar je, family korang semua dah tak de. Korang tinggal sorang-sorang je kat dunia ni, ape korang rase? Kalau aku, aku akan meraung kot ! Huhuhuhu.. Yelah, berpisah dengan kawan adalah lebih baik daripada berpisah dengan family. Family dah duduk ngan kite sejak bertahun-tahun, kawan tu baru je kenal beberapa tahun. Jadi, kalau kawan dah tak nak kawan ngan kite, usah ler nak nangis-nangis bagai ye, sebab diorang bukan tau pun cerita pasal luar dalam kite. Last-last, family gak yang kasi support, yang lagi memahami kite.. kan?

Umi, abah, adik-adik, aku amat menyintai kalian.. Sayang korang ketat-ketat <3<3<3


*Blur kejap* Aku tak tau ape yang aku cube nak sampaikan kat entry kali ni. Banyak benda nak diluahkan. tapi tak mampu nak keluarkan gune mulut. Tu yang tergerak nak corat-coret kat sini. Tu pun still tak mampu nak luahkan. Ya Allah ~ Aku rase aku dah patut stop. Nak kena melaksanakan amanah sebagai hamba Allah dulu ye.. ^_^

Take care semua.. jangan lupe ikuti entry aku yang seterusnye. Hingga bertemu lagi. Keep in touch ya buddies.. >_<


No comments:

Post a Comment

Ace Komen Sikit.. Tak kan baca je kot.. :)