Wednesday 19 September 2012

::Semester Baru di UMS Kampus Antarabangsa Labuan::

~Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang~

Assalamualaikum bloggers and readers sekalian.. Dah lame sangat rasenye aku tak update blog ni.. Dekat sebulan rasenye kan kawan-kawan kan? Bukan ape, after puasa tu, aku busy sesangat. Busy jaga my beloved Nyaie (nenek) kat kampung. Ape-ape pun aku happy dapat duduk ngan Nyaie. Even pun kengkadang ade termakan hati jugak. Hehehehehehe. Biasalah tu, orang tua kan.. Kita yang muda ni la yang kena banyak mengalah.. :)

Now aku dah masuk semester 3. Macam yang aku pernah cerita dulu, aku study kat Labuan. Jauh dari parents, even pun tak bape nak jauh sangat hehehehehehe (biasalah, selalu kepit bawah ketiak Umi je). Kirenye aku dah jadi senior lah. Pergh ! rase macam dah besar sangat je bila adik-adik junior ni panggil aku akak senior.. hik3~ (actually memang orang selalu panggil kak pun sebab aku nampak matang kat sini.. *matang ler sangat* :P )

Okay, back to the topic. Life semester 3 ni, not bad ler. Bukan not bad apenye, sebab aku dapat roommate yang sekepala ngan aku. Mula-mula tu memang rase macam tak ngam. But, lame-lame kitorang okay je. Dulu aku roommate ngan budak Sains Informatik. Second year ni pun ngan budak Sains Informatik. Dan dua-dua tu kawan aku yang boleh kate aku senang masuk la.. ^_^ Alhamdulillah, aku dapat roommate yang memahami.. boleh share-share stori-mori aku same diorang. Kebetulan pulak my Roommate aku yang dulu ngan sekarang is Bestfriend. So, kirenye aku ni antara insan yang bertuah la. Senang cerita tak de lah sampai putus-putus kawan nanti. And yang paling bestnye, My Ex Roommate aku duduk sebelah menyebelah je. huhuhuhu ^_^



..My Ex Roommate..



..My New Roommate..



Okay.. Stop dulu pasal roommate.. Now, aku nak cerita pasal major subject aku untuk semester ni. Huh ! memang tersangat banyak lah kan. Ade 6 major untuk semester 3 ni. Memang kena study berabis ler semester ni. *tapi tak berabis mane pun.. hahahahaha :D*  Insya Allah, aku boleh cover semua tu. Yelah, mau dapat 3.7 above kan? Tak pun dapat 4.0 pun ok jugak.. jadi, kena lah usaha lebih sikit kan. hik3 ~  :)







Last but not least, aku ngan my BFF aku pun dah okay ! no more gaduh-gaduh. Kitorang pun dah slow talk. Rupa-rupanye ade misunderstanding di situ. And aku pun sedang cuba untuk menghargai dia yang dah banyak tolong and sabar melayan kerenah aku yang agak sengal.. hehehehehehe ;)
Thanks for being my BFF ye Al Atiqah Rashdi.. Huhuhuhuhu :D
Hopefully kitorang dapat go on semester ni dengan lancar and cool jak. Amiiiinnnn~ Doakan kami ye bloggers and readers sekalian.. >_<






So, pengakhiran entry aku kali ni, Hargailah mereka yang masih sudi menghargai kita. Kalau kita tak reti nak hargai orang, sampai bila pun orang susah nak hargai kita.. "What You Give, You Get Back !" Remember that.. Chills~





No comments:

Post a Comment

Ace Komen Sikit.. Tak kan baca je kot.. :)